aina kun tulee maanantai…

tunnen aika surullinen, jostain syystä .

vaikka tänään tulin työhön myöhemmin kuin tavallisesti, silloin voin nukkua pitkään, silti olen aika pihalla koko ajan.

ehkä koska tunnen etten auta tekemään niin paljon työssä.
ehkä koska en ole vielä oppinut uusia sanoja.
ehkä on vaan kaikkien takia. en mä tiedä.

heti kun tulin työhön, ja joku asiakas tuli mulle, en ymmärtänyt mitä hän kysyi. sitten unohdin tekemaan prosenttia pois hinnasta kun ensimmäinen asiakas maksoi mulle. sitten huomasin että mun teho on pienin koko myymälästä. sitten hoidin asiakas vaikka hänellä ei ollut palvelunumeroa, ja tunsin paha toisille myyjille, jotka tiesivät siitä (koska periaatessa ei saa tehdä sitä, erityisesti kun on jono) .

mutta sitten 2 ihanaa naista tulivat mulle. he olivat niin hauskoja ja kärsivällisiä, että tuli hyvä olo mulle taas. he olivat mulle tänään enkelija .

ehkä olen näin, että kun jotain paha tapahtuu mulle, työnnän itse niin kovasti ja matalasti, että sitten kaikki vain menee huonosti. sitten kun jotain ihana tapahtuu, vaikka se on niin pieni, voin vetää itseni pois ylös taas.

riipunko niin paljon toisiltä? miksen voi tehdä itselle iloiseksi? miksi mun täytyy aina ottaa kaikki henkilökohtaisesti, vaikka se ei ole tarkoitettu sinne?

…..

joka tapauksessa, tää on vain mun oma muistiinpaino, ja samalla harjoittelen mun suomea (vaikka tiedän että tein NIIN PALJON virheitä—kielioppia jne..anna olla ).
tänään olen päätänyt että nyt mun on pakko käyttää pelkästään suomenkieltä kun olen kotona (siis mieheni kanssa). katsotaan jos sitten voin työskennellä parempaa myymälässä.

11 thoughts on “aina kun tulee maanantai…

  1. yaaa..emang kaum cancer gitu kali yee..suka sensi sendiri. tapi loe kan gampang seneng lagi..hehhehe 😀 I think u r so lucky to work with and among different kinds of people here. It enriches you :-D. Dan mari kita blajar suomen kieli bersama..hehehe….

  2. hehe menurut pengalaman, jadi mbak-mbak di toko emang gitu sih pun… huhu kayanya tuh apapun yg mereka bilang, bisa kita masukin hati banget. padahal merekanya sih kayanya agak cuek2 aja… hmm. bagusnya, kita bisa jadi orang yang tidak arogan 🙂 hahaha…selamat berlatih bahasa! mungkin postingan gue berikutnya akan menjadi bahasa jepang. aaaaahahahahah.

  3. heummm….sbenernya entry ini emg buat catatan pribadi, dan knapa dibikin bhs Suomi adalah karna gue pengen membiasakan diri nulis, mikir, ngomong, bahkan berdoa pun pake bhs Suomi :panywho, buat yg udh berhasil baca, selamat! 😀 but really, it’s just my own note, dan apapun yg gue tulis di atas toh harus gue hadapi & coba atasi sndiri…cuz yeah, i believe the problem comes from within myself (just like happiness that comes from within ourselves, ya tak?? :D).

  4. varinwibowo said: hmmm… google.com, language tools, translate finnish to english 🙂

    bwahahahah!!! Variiiiiiiiiiin, gue nyoba sndiri jadinya..gila, translation-nya ancur berat!! :)) :)) kok lo bisa ngerti ya? apa jangan2 lo salah ngerti juga? 😀 xixixixixi…jadi berasa nonton dvd bajakan gini..nice try though 😉

Leave a Reply

